1. Fancy yourself a sleuth, evil mastermind, debating pro, and/or just plain love One Punch Man? If so, sign up for Akihabara Lounge's first Mafia game, themed on One Punch Man.

    LINK

Jitsu wa Watashi wa

Discussion in 'Akihabara Library' started by rajin, Aug 29, 2014.

  1. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
    What was she even doing there, she is way too pure and fragile for this hellride :lmao

    "Owie" :lmao
     
  2. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
  3. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/169/1
     
  4. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 136 (http://bato.to/reader#7e5f13c41bf590f7)

    My God...Akane is just so fuckin amazing, lol. Got to see Touko when she was younger, and the promise Akane made with her. Even though she couldn't protect Genjiro's secret back in the day, you can tell she actually does want to help Youko (as long as she can toy with and make fun of her as well, lol).

    So I guess blood sucking is actually just like kissing, and not like sex (as Akane implied). That trial though...Karen is so great. She tries so hard to do the right thing, but Akane absolutely shuts her down instantly with that line about her losing trust in people :lmao In the end, Akari utterly rekt Akane though. So good. Also, I am kinda curious about the girl with the box on her head's significance, and why it is worrying Akane so much (can't really remember her dialogue when she talked to everyone, and too lazy to go back and look, lol).

    Cute little blood sucking at the end of the chapter...
     
  5. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
    Yeah, without Akane this manga would really suffer. Callin Yoko's face that of a sex offender's lmao

    Andn damn Karen is just too pure. It hurts a little how cute that is. Though, I wonder if the hints that Yoko could eventually go out of control in the future have some credence to them.
     
  6. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Personally I believe that Charismatic Female Pervert 2 is actually Youko in the future. We know that Shiho eventually marries Shimada, so it definitely isn't her, and presumably Asahi does not marry Youko, so I think it kinda adds up. She gives in to the vampire urges because Akane/Asahi/Touko/Genjirou/etc fail to prevent the worst case scenario from happening, and eventually she becomes a Cool Beauty, and then finally CFP2. I feel like this might be what the BoxGirl has Akane so worried about in regards to Youko and her vampirism (since she is seemingly from the future as well).
     
    Last edited: Jul 28, 2016
  7. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
    Maybe certain aspects about this future can be altered in some way... I mean, if they know about this in the present (when they supposedly shouldn't) it could influence them enough to have a change of mind... or character... later.
     
  8. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/170/1
     
  9. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Yeah, I assume that is the entire purpose of the future characters coming back to the past: to alter that future from happening (pretty sure they have stated that multiple times). I just mean that in the Prime timeline, that is what happens with Youko.
     
  10. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 137 (http://bato.to/reader#9d7166488c71db3d)

    This series truly is a masterpiece, lol. So Shiho just won the "Pervert of the Western Pacific" title, and is getting things planned to finally take on her mom for the real world title...except Shiho needs to get past that issue with Shimada. Holy shit, Shimada is just so laughably pathetic. That scene with Nagisa's brother and the money..."It's a misunderstanding! It looked like she was resisting, because she was happy!" That's such a rapey thing to say :lmao In the end though, Shimada was actually just being considerate of Shiho's feelings towards Asahi. What. lol...
     
  11. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
    Why is this series so underestimated and relatively little known. My sides fly to orbit every week reading this. You can't make up this stuff without drug abuse seriously

    Shimada is the lowest human scum though lmao
     
  12. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Yeah this series is criminally underrated. The anime changed the character design a lot...so I wonder if they weren't able to capture how abusrdly amazing this series really is (still haven't watched it)? I wish more people knew how great this shit is.
     
  13. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/171/1
     
  14. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 138 (http://bato.to/reader#ed50f2f50ff1d774)

    No regrets, huh? Better eat a shitload of cafeteria food! :D I am pretty surprised that even Mikan was taken down by the button flying off of the clothes. She definitely had the best shot of not being done in by it, lol.

    Welp, sports festival is starting, and Sakurada is gonna confess to Koumoto-sensei. Little does he know, she is in full on berserker demon mode after having to attend 3 of her friends' weddings. :lmao Oh man, this shit is gonna be good. Really hope he actually beats her in the competition (somehow) and manages to successfully confess. Koumoto is so great, and I think she definitely deserves to find a husband.

    Also, all of those bouquets from the weddings that she caught just hanging on her wall...holy shit, lol.
     
  15. Roman ABSOLUTE JUSTICE

    Messages:
    15,807
    Likes Received:
    514
    Trophy Points:
    113
    Reputation:
    So is Koumoto confirmed to actually be a demon now or are those horns on her head a gag?
     
  16. Morglay .

    Messages:
    5,789
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    I hope she's a demon but it's probably a gag.
     
  17. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Akane is her grandmother, right? So her being part demon would make a lot of sense.
     
  18. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/172/1
     
  19. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 139 (http://bato.to/reader#19f1eb3e82910a33)

    Sports festival is starting, and the plan is to win, and have Sakurada confess to Koumoto-sensei...easy enough, right? Youko using CFP's specialty to literally go flying across the racetrack :lmao So fuckin absurd. Nagisa "got tricked" by Akane to bring Asahi along for the scavenger quest, and Mikan bringing along Nagisa as well. So tsundere.

    That entrance of Akari though. Holy shit...this author could legit make horror manga with that art, lol. She has gone full Berserker mode, and is now going to have her eyes on all men as potentials. Sakurada, you gotta 1v1 her, man. Defeat her, then confess damnit!
     
  20. Morglay .

    Messages:
    5,789
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Sakurada's epitath will read "Worth." :datass
     
  21. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/173/1
     
  22. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 140 (http://bato.to/reader#5d0c7877a3c013ea)

    Jesus Christ, Demon Koumoto-sensei is overpowered as fuck, lol. Sakurada getting resolve and getting ready to 1v1. Super serious shit, andddddddddd IT'S A TRICYCLE RACE! lol. He is keeping his resolve strong, but that alone obviously isn't enough. Everyone pitching in at the last moment...was still not enough. BUT, Sakurada deflected her attack at the very last second, causing Akane to shit her pants after that :lmao GG, Shounen Battle Manga Upgrade. Probably another chapter or two of this arc. DO IT SAKURADA! WIN...AND THEN CONFESS!
     
  23. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/174/1
     
  24. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 140 (http://bato.to/reader#0b916c9899d83c32)

    Saw a bit more of Sakurada's background, and trying to become a new person when he entered high school. Good friends changed everything for him. Dat triple bro fist at the end.

    Here it is...the final showdown. Hell, he is literally even riding into battle on a white horse just for Akari, lol. Win, and then confess damnit!
     
  25. Morglay .

    Messages:
    5,789
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Hype fight is hype... Will he win it with a kiss?
     
  26. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/175/1
     
  27. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 142 (http://bato.to/reader#957628a0443bb37d)

    Spoiler:



    Spoiler:




    FUCK YEAH! LEGIT FUCKIN PROGRESS! Man, this series is so great. That confession was great, that save was great...fuckin everything about this chapter was great. Good for Sakurada, and good for Akari. All the plotting in the world by Akane couldn't stop true love.
     
  28. Roman ABSOLUTE JUSTICE

    Messages:
    15,807
    Likes Received:
    514
    Trophy Points:
    113
    Reputation:
    Perfect chapter. 11/10. Will read again.
     
  29. Bielec Member

    Messages:
    193
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Reputation:
    Awesome chapter, Koumoto deserves happy ending.
     
  30. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/176/1
     
  31. Morglay .

    Messages:
    5,789
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    The days of magical girl Akalyn are over. The dawn of magical woman Akalyn is upon us.

    Arc of the decade.
     
  32. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/177/1
     
  33. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/178/1
     
  34. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
  35. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 143 (http://bato.to/reader#0300106f14d1778c)

    Oh my God...Akari freaking out about finally having a boyfriend is fuckin adorable, lol. Akane giving her shit over this whole thing is amazing as well. Holy shit those reaction faces this chapter were amazing :lmao

    Curious if we are going to get a possible Okada and Akemi arc next? Kinda seemed that way given the guys' conversation. Seems like this one has wrapped up quite nicely. Easily one of my most favorite arcs of the series. Fuck yeah Akari! No more spinster mode, or Magical Girl Akalyn for you!
     
  36. Morglay .

    Messages:
    5,789
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Now we ride out the rest of their highschool time with her feeling the blue tubes and wanting a baby in her. From the little I know of Japan this seems like the most important thing to them.
     
  37. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
    Can't wait till scanlations catch up with the current manga events. Not long and it all takes a more serious tone. I'm excited but I enjoy this lighthearted goofy stuff while it lasts
     
  38. Roman ABSOLUTE JUSTICE

    Messages:
    15,807
    Likes Received:
    514
    Trophy Points:
    113
    Reputation:
  39. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 144 (http://bato.to/reader#70922a1eca7d1bf6)

    First time going to Karaoke...what could possibly go wrong? Aizawa is a total bro as usual, and Asahi had his hands full (covering the wings, eating the garlic...staring in shock as that dumbass Shima had a giant cross displayed, lol). Was kinda wondering if something bad would finally happen, or if these new girls would reveal themselves to be "special" like Youko, Aizawa, etc as well. That ending though...figured she was gonna end up being an awful singer, and that ending confirmed it, lol.
     
  40. stream Do something, Naruto!

    Messages:
    7,180
    Likes Received:
    52
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    To be honest, when the series takes a more serious tone, I'm probably going to stop reading :( I'm only interested in it because it's funny and goofy
     
  41. Handsome Yak gefühlvoll und sanft.

    Messages:
    22,725
    Likes Received:
    568
    Trophy Points:
    113
    Don't. It's still really good, just going by the pictures alone. I think there is a lot of heartwarming and heartbreaking stuff ahead at the same time. It doesn't completely lose its humor either.
     
  42. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/179/1
     
  43. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 145 (http://bato.to/reader#27e965a6141003f1)

    So Akemi is moving away after High School for a new job. She tried getting more info about the future out of Rin, but even then couldn't really pressure her enough to spill the beans. Was a pretty rough chapter overall. Feel pretty damn bad for her. Even Asahi is just sitting there in shock not knowing what he can possibly do to remedy the situation. That panel with her crying, leaning against Asahi with the sunset in the background...oof. Looks like Okada is gonna swoop in and try to fix things up with her, presumably.
     
  44. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/180/1
     
  45. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/181/1
     
  46. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 146 (http://bato.to/reader#95046a26d191bc9b)

    Huh, so Okada can hear people's thoughts. Never really assumed he had a unique power. Jeez, maybe literally EVERYONE has one at that school, we just don't know about the minor ones yet? Anyways, we got to see a bit of why Oka likes Akemi this chapter (aside from her just being her usual awesome self). That ending though...such a half-assed approach to try and get her to go out with him. Why even bother if you aren't going to make a real effort. He should know this by now, she even thought earlier than that, "You look so lame when you try and act cool." He always says he can't stand being around people because they aren't honest with who they really are, but he is the biggest phony around.

    Welp, Talking Glasses are going to fuck things up as usual. This should be a fun mini arc I would imagine, lol.
     
  47. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/182/1
     
  48. rajin Looking for a translator

    Messages:
    8,682
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    38
    Reputation:
    http://raw.senmanga.com/Jitsu_wa_Watashi_wa/183/1
     
  49. SkitZoFrenic Führer of the Hentaiverse

    Messages:
    3,312
    Likes Received:
    28
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    Chapter 147 (http://bato.to/reader#187fbd507da587b8)

    Hmmm...that was pretty unexpected. Didn't think he would just suddenly give up on Mikan and try to hook up with Mei. I wonder if she'll realize something is up, and deny his ass for not putting his actual feelings into that pseudo confession?
     
  50. Morglay .

    Messages:
    5,789
    Likes Received:
    47
    Trophy Points:
    48
    Reputation:
    He doesn't try... He just goes through the motions. How can he not see the difference?
     

Share This Page